Subject: Ohtlikuma lõhketöö kavandamise TEATIS - RB Harju II_1. lõik
From: "Arno Paikles" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Mon, 31 Mar 2025 14:39:01 +0300

TEATIS

Ettevõte Voglers Eesti OÜ esitas Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve 
Ametile (TTJA) taotluse lõhketöö loa saamiseks Harju maakonnas Rae vallas 
Rae ja Lehmja külas Rail Baltic Harju II trassi 1. lõigu ehitamisel pinnase 
kobestamiseks lõhketöödega (piketid 9+900 kuni 11+200). Kuna lõhketööde 
ohuala piiridesse jäävad kolmandate isikute omandis olevad ehitised, on 
Lõhkematerjaliseaduse (edaspidi LMS) kohaselt tegemist ohtlikuma lõhketööga. 
Ohtlikumat lõhketööd võib teha loa alusel. Ohtlikuma lõhketöö loa väljastab 
TTJA.

LMS § 32 lõike 3 alusel teavitab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet 
kavandatavast lõhketööst, selle ohualast, planeeritavast ajast ja eesmärgist 
kohaliku omavalitsuse üksust.

LMS § 32 lõike 4 alusel kaasab TTJA loa menetlusse kavandatava lõhketöö 
ohualasse jääva ehitise omaniku või tema esindaja ja võimaldab tal avaldada 
arvamust kavandatava lõhketöö kohta viie tööpäeva jooksul teate saamise 
päevast arvates.

Lõhketööde ohuala on lõhketööde projekti põhjal 50 m (vt Lisa 1), kuna 
rakendatud on kildude laialipaiskumist vähendavaid abinõusid. Lisaks 
kasutatakse maantee ja elektriliinide läheduses lõhkematte. Lõhketööde 
toimumisel ajal ei tohi kõrvalised isikud ohualas viibida.

Maa-ameti geoportaali ja kinnistusraamatu andmetel jäävad lõhketööde 
ohualasse (50 m) järgnevad ehitised:

*
Põrguvälja tee (Järveküla-Jüri maantee), Transpordiamet;

*
Sideehitis maismaal (SK467 Raudalu LKS - Karla HKS sidekaabel), Elering AS;

*
Elektriõhuliin alla 1 kV (AMKA.3x70+95), Elektrilevi OÜ;

*
Elektriõhuliin 1-20 kV (AS-50), Elektrilevi OÜ;

*
D kategooria gaasitorustik 500mm ja suurem (T470 Raudalu LKS - Ühendussõlme 
LKS), Elering AS.

LMS § 32 lõige 5 sätestab, et TTJA hindab ohtlikuma lõhketöö võimalikke 
tagajärgi, arvestades kahjulike tagajärgede vältimiseks ettenähtud 
abinõusid, ning annab sellest lähtuvalt loa või keeldub loa andmisest 14 
tööpäeva jooksul nõuetekohase taotluse laekumise päevast arvates.

Arvamuse või küsimuste esitamiseks palun pöörduda hiljemalt 07.04.2025 
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti poole e-posti teel kirjutades 
aadressile [email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Lugupidamisega

	Arno Paikles
Tehnikaosakonna peaspetsialist
+372 667 2096 | [email-masked]
www.ttja.ee <http://www.ttja.ee/>  | Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve 
Amet
Endla tn 10A, 10122 Tallinn